ikiz beyler ve süt mevzu bahsimiz ,



ikizler hakkında ;
sanırım ikiz annelerini diğer annelerden ayıran asıl konu 
iki kat bebek değil iki kat ne yapacağını bilmezlik durumu.
çünkü ikizler çok çok daha küçük doğarlar
çünkü prematüre bebek olurlar
çünkü normal bebek kıvamına gelene kadar ne düzgün beslenebilirler ne düzgün nefes alabilirler ne de rahatlıkla banyo yapabilirler,
ve tabi ki ikiside eşit muameleyi hak ederler
bu süreçte o kadar çok şey okuyoruz ki kimi umut kimi hayal kırıklığı oluyor içimizde ,
küvez maceraları da cabası
kolay mı bi anne için evladını sadece kafasında minicik b şapka ile çırıl çıplak yoğun bakımda bırakmak,
peki birini eve çıkartıp birini bırakmak zorunda olmak..
işte  ikiz anneliği o noktada zor o noktada çaresizliğin dibi.

ikiz gebelik adı koyulmuş riskli gebelikler  o yüzden ilk söyleyeceğim şey yatın sevgili okuyucular bunu öğrendiğinizde kendinize çok ama çok dikkat edin iç güdülerinize kulak verin , bebeklerinizi dinleyin , kendiniz dinledin , vay efendm ben işime devam ettim vay efendim yoğun tempoda çalıştım yok sürekli ev süpürdüm sildim bu laflara kulaklarını tıkayın siz siz olun bebekleriniz için dinlenin.
onların içinizde bir gün daha kalmaya ihtiyacı var ve bir gün daha bir gün daha...

sonra bi bakmışsınız sağ göğsünüzde biri sol göğsünüzde diğeri 
ve en çok merak edilen konu emzirme işi

yine emzirme konusunda kendi kendime söz verdiğim tek konu asla ama asla kimseyi dinlemeyeceğimdi ve sözümü de tuttum , sadece şunu sordum kendime emzirmeyi istiyor muyum evet sütün mucizesine inanıyor muyum kesinlikle evet
aman efendim emziremezsem ya sütüm gelmezse diye hayıflanacak mıyım , asla!
yeri gelir mama takviyesi de yaparım yeri gelir şekerli su da veririm diye kendime defalarca söyledim

ve başardım bebeklerimi emzirdim. bunun bir başarı değil aslında gayet olağan bir şey olduğunu gördüm  yok öyle ben emzirdim yapabilirim falan bu allahın verdiği bir lütuf
ben sadece o ilk baştaki zorlukları acımaları daha gözü açılmayayn bebeğe emme refleksi kazandırmaya çalışmayı , süt dengesini bir türlü ayarlayamayan beynimi , ve etrafımda emzirme ve ya emzirmeme konusunda ihtisas yapmış herkesi duymamayı başardım.
işte hamilelikten sonra ki en zor kısım buydu benim için çünkü ikiz bebekler
çünkü iki kat daha fazla emzirme zamanı 
iki kat daha az emzirmediğin boşluklar 

ne kadar aralıklarla emzirdiğim genelde merak konusuydu , annemin yok bebek her ağladığında emzirilir yok mırın kırın ettiği gibi ver ağzına  gibi söylemleriyle savaş vererek 2 saatte bir emzirme kuralına uydum , annem memnun kalmasa da ben gayet memnundum 
hayır bir de şöyle bir durum var zaten bir numaraları bebeğinzi aldınız zaten onu emzir yarım saat diğerini al yarım saat gitti bi saat bu arada tabi gazını çıkar altını değiştir uyut olayları bende değildi allahtan , tabi ilk zamanlar. su iç o arada süt olsun bi yarım saat uyudun uyudun sonra tekrar sil baştan  2 saat  nedir ki :)  düşünsenize 7 24 bu tempoyu , bi keresinde hatırlıyorum tam 3 saat aralıksız uyumuşum aman allahım yok böyle bir nimet , mesela o zaman bebekleri emzirmek için beni uyandırmaya kıyamamışlar vermişler mamayı çok da güzel olmuş iyi olmuş . evet ilk altı ay anne sütü evet gerçekten ikiz bebeklere sadece anne sütü gayet tabi ki yetiyor yeterdi ama bu da can ver mamayı bi anne rahat etsin yahu , benim genelde akşama doğru süt azalırdı o zaman takviye yapardık yapmasak da olurmuş ama iyi ki de yapmışız. 

bir de ikisini birden emzirme mevzusu var ki o da çok mümkün sadece ilk zamanlar bi oğlum zor emdiği için sütü gırtlağına kaçırdığı için ben tek tek emzirmeyi tercih ediyordum, ama olağan olan tek tek değil beraber emmeleriymiş bence :) daha sonra zaten hareketlenmeye başladıklarında biri emerken diğerini durdurmak, az bekle oğlum demek  pek mümkün olmuyor:) 

 sonracığıma süt yapan gıdalar zaten her yerde yazıyor, ben her gün bir ya da iki bardak rezene çayımı içerdim , su tüketmeye çalıştım ama en çok yatarken yediğim iki dilim fıstıklı baklavalar süt yapardı :) :) ve tabi ki uyku :)
onun dışında malt içecekleri de tükettim aşırı sütten mastit mi diyorlar ne kötü bişeyse ondan da oldum başıma da gelmeyen kalmadı ama hepsini yendim , yaşımıza da girdik hala bırakmaya niyetleri yok .



işte bu da ikizlerle böyle bir anımızdı , okuyan dillerinize gözlerinize sağlık der 
esenlikler dilerim..  

Yorumlar

Popüler Yayınlar